
Ben je al een poosje ondernemer of (her)start je een bedrijf? En maak vanuit je hart positieve impact met jouw product of dienst? Waarschijnlijk weet je wat je doet, wat er speelt in de samenleving en hoe jij verschil maakt. Maar hoe overtuig je anderen?
Mijn Brand Story Marketinggids helpt je om je marketing te zien als een strategisch geheel. Zo hoef je niet meer dagelijks aan te modderen met je kanalen. En heb je geen chaotische marketingagenda meer. Maar wel: een marketinggids met praktische handvatten. Een gids waarmee je jouw merkverhaal duidelijk kunt laten terugkomen op ál jouw marketingkanalen. Waarmee je het hart van je merk laat stralen. En jouw ideale klant aantrekt.
Herken je dit?
- Je wilt jouw bedrijf op een overtuigende en oprechte manier (her)positioneren in de markt;
- Je hebt veel vragen over marketing: welke trends en strategieën zijn nu slim om te volgen en wat kun je wel of beter niet aan AI-tools overlaten?;
- Je wilt één duidelijke richting en focus voor je team, want je raakt gefrustreerd van al die tegenstrijdige marketingideeën en content mogelijkheden;
- Je hoofd zit vol met geweldige ideeën over jouw bedrijf en de koers die je op wilt, maar hoe maak je dit overzichtelijk en kom je tot woorden die je doelgroep begrijpt?;
- Je blijft soms eindeloos aanscherpen of stelt juist veel marketingtaken telkens uit;
- Het verhaal en je missie die je diep in je hart voelt, zie je niet heel duidelijk terugkomen op je website en andere marketingkanalen;
- En dat is merkbaar in het resultaat: je wilt zóveel mensen helpen… maar waar blijft die stroom aan ideale klanten?
Herken je één of meerdere van bovenstaande frustraties? Weet dat jouw merk beter verdient. Jouw prachtige maatschappelijke missie verdient het om te stralen met duidelijke content op al jouw marketingkanalen. En dat is mogelijk! Laten we dit samen waarmaken.
In 4 brainstormsessies naar jouw Brand Story Marketinggids
Sessie 1: Kennismaken met Story Branding
We starten de eerste brainstormsessie met een introductie in Storytelling & Story Branding. Waarom groeien sommige boeken uit tot bestsellers en andere niet? Welke verhaalelementen zetten succesvolle bedrijven in voor hun marketing en waarom? Vervolgens duiken we in jouw bedrijf: hoe is jouw aanbod ontstaan en wat hoop je daarmee bij mensen te bereiken? Hoe kunnen we deze missie vertalen naar een brand story? We beginnen met het stap voor stap invullen van alle story-elementen voor jouw merkverhaal.
Sessie 2: Jouw merkverhaal schrijven
Tijdens sessie 2 gaan we verder met het invullen van alle brand story-elementen voor jouw merkverhaal. Hiervoor geef ik je uiteraard nogmaals uitleg, inspiratie en voorbeelden uit de praktijk en help ik je met het vinden van de juiste woorden. Vervolgens maken we van alle ingevulde elementen een lopend verhaal, in één zin. Zo heb jij altijd jouw elevator pitch klaar.
Sessie 3: Jouw ijkpersoon bespreken
Tijdens de derde sessie is er ruimte om alle verhaalelementen van jouw brand story nog eens kritisch na te lopen en aan te scherpen. Ook bespreken we jouw ijkpersoon: een fictief personage dat de doelgroep van jouw bedrijf representeert. Een ijkpersoon maakt het makkelijker om onderwerpen, invalshoeken en de juiste woorden te kiezen voor marketingcontent. Wat zou *ijkpersoon* interessant vinden? Welke probleemsituatie herkent hij of zij?
Sessie 4: Vertaling brand story naar jouw contentstrategie
Tijdens de vierde sessie vertalen we jouw merkverhaal naar een praktische marketingstrategie. Welke marketingkanalen en contentvormen kun je het beste inzetten om jouw doelgroep te bereiken? In welke frequentie? En welke content thema’s kun je bedenken bij jouw brand story? Ook jouw merkassociaties komen aan bod: waaraan jij wilt dat mensen denken zodra ze jouw merknaam horen. En de Tone of Voice. Tenslotte benoemen we concrete actiepunten die jij komend jaar mag ondernemen om jouw gids in praktijk te brengen.
Zo krijg jij na 4 brainstormsessies jouw Brand Story Marketinggids in handen, boordevol tips, inspiratie en praktische handvatten waar jij zelf mee uit de voeten kan. Jouw gids naar succes.
Waarom storytelling? De sleutel tot succes
Storytelling never gets old. Mensen onthouden verhalen, geen wirwar aan feiten. Wist je dat elk succesvol verhaal, van boeken tot films, is opgebouwd uit een formule van bepaalde storytelling-elementen? Ook veel bekende en succesvolle merken, zoals Nike, passen dit soort verhaalelementen toe in hun marketing.
Dat kun jij ook. In het eerste deel van jouw Brand Story Marketinggids begeleid ik je in het formuleren van jouw merkverhaal, op basis van bewezen succesvolle story-elementen. In het tweede deel vertalen we jouw brand story naar een praktische marketingstrategie, zodat je óók meteen helder hebt hoe je jouw verhaal het beste kunt toepassen in content creatie.

Voordelen van jouw brand story strategie:
- 4 brainstormsessies van +- 2 uur (idealiter verspreid over 4-6 weken) waarin we samen jouw brand story formuleren en deze vertalen naar een content marketingstrategie;
- Je ontvangt een praktische marketinggids waar je zeker enige tijd mee vooruit kunt, opgemaakt door mij in een presentatie .pdf document (bij voorkeur in jouw eigen huisstijlkleuren);
- Je krijgt hiermee jouw doelgroep(segmenten) helder voor ogen;
- Duidelijke actiepunten, veel inspiratie, tips en praktische handvatten voor al jouw content (of om een duidelijke briefing te kunnen meegeven aan externe partijen);
- Je weet hoe je voortaan één herkenbaar en duidelijk verhaal vertelt op ál jouw kanalen (en alle neuzen in jouw team wijzen eindelijk dezelfde kant op);
- Zo vormt jouw marketing een professioneel en strategisch geheel waarop je verder kunt bouwen;
- Hierdoor (h)erkennen jouw ideale klanten je merk zoveel beter;
- Ruimte om jouw eigen tempo aan te houden, indien nodig plannen we een kosteloze extra sessie in;
- De sessies zijn bij voorkeur live in fysieke omgeving maar online is ook mogelijk. 1-op-1 of samen met je team.
Dankzij jouw Brand Story Marketinggids werk je efficiënt aan je marketing en groei je duurzaam en succesvol als bedrijf.
Totale investering voor jouw Brand Story Marketinggids
Vanaf € 1995,- exclusief btw en reis- en onkosten
Van tevoren bespreken we welke onderwerpen er tijdens de brainstormsessies precies allemaal aan bod komen en in jouw marketinggids worden opgenomen. Voor de basis investeer je € 1995,- (voor zzp’ers is dit vaak voldoende). Maar elk bedrijf is uniek dus er is ruimte om tegen extra kosten één of meerdere extra onderdelen toe te voegen aan jouw gids.
Deborah de Meijer van
A Blessed Storyteller.
Hi, ik ben Deborah. Mensen noemen mij een creatieve en opgewekte ondernemer. In 2015 begon ik mijn eigen blog waarmee ik al snel een mooi publiek opbouwde. In 2020 behaalde ik mijn hbo-diploma Journalistiek. En sinds 2019 help ik bedrijven en ondernemers hún verhaal te vertellen. Dit doe ik vanuit enthousiasme en met veel geduld. Mag ik jou ook helpen?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking of bij vragen
Of vul dit formulier in om contact op te nemen (ook voor vragen):
Je bericht is verzonden
Ondernemers die je voor gingen
Reviews
“Ik heb Deborah leren kennen als een erg betrokken vrouw die mij met veel enthousiasme, kennis en kunde en een dosis rust heeft meegenomen in het uitwerken van mijn bedrijfsverhaal. Het resultaat is een duidelijke en goed uitgewerkte Brand Story Gids waarmee ik heel goed uit de voeten kan. De gids is met oog voor detail en heel veel goede tips, trucs, do’s en dont’s aan mij afgeleverd, chapeau! Deborah is iemand die niet terugdeinst om een stap extra te zetten, zo haalden we niet alles in de vier geplande sessies waardoor er zonder problemen een vijfde bij kwam. Gedurende het traject was ze trouwens ook tussentijds goed te bereiken, heel fijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een tevreden klant ben. Zowel als mens als als marketeer is Deborah een topper!”
-Nills Bouman van Eindje Schrijven
“Deborah heeft me geholpen om mijn bedrijfsverhaal te formuleren en mijn doelgroep te specificeren: waar ik blij van word! We hebben samen gezocht naar passende woorden voor mijn beginnende bedrijf, zodat er mooie teksten op mijn website kwamen te staan (die Deborah heeft geschreven); persoonlijk en duidelijk wie ik ben. Voor vragen is Deborah altijd benaderbaar en open in haar contact! Zeker een aanrader!”
Alina Visser van acoach.nl
“Als ondernemer ben je vaak klakkeloos bezig met het maken van content voor sociale media, maar Deborah stelde vragen die me bewust aan het nadenken zette. Ze overtuigde me dat een bedrijfsverhaal en marketingstrategie meer consistentie kan geven in wat we naar buiten toe willen bereiken. In hoe we als bedrijf bekend willen staan en worden onthouden door klanten. Ik vroeg Deborah om een Brand Story Gids op te stellen voor QoQo Massage, QoQo Retreat en JR Paardenlease. Deze gidsen zie ik echt als marketing ‘guidelines’ of ‘road maps’, die nu al voortschrijdend inzicht, maar ook meer rust, duidelijkheid en beleving hebben gecreëerd.”
–Robert Reijnders van QoQo Massage Clinics en JR Paardenlease
Benieuwd hoe zo’n Marketinggids er van binnen uitziet? Bekijk alvast een aantal voorbeeldpagina’s:
Extra mogelijkheden na de sessies
Na 4 creatieve sessies heb je een marketinggids in handen met jouw brand story strategie en praktische actiepunten. Maar wat dan?
> Werk jij als zzp’er? Mijn advies: houd rekening dat je na de brainstormsessies nog wat tijd nodig hebt om jouw marketinggids in de praktijk uit te voeren.
> Voor mkb’ers zie ik de Brand Story Gids als een mogelijk startpunt voor een langere samenwerking, waarin ik jou (en je team) begeleid en advies blijf geven, over bijvoorbeeld de volgorde wat er wanneer het beste aangepakt kan worden. En waar het kan en jij het fijn vindt, neem ik marketingwerk uit handen of geef ik raad wat je het beste kunt uitbesteden aan externe (marketing)partijen of freelancers.
Ben jij klaar om met jouw marketingverhaal aan de slag te gaan? Laten we kennismaken
Deborah de Meijer is een Rotterdamse storyteller
In alles wat ik zie en meemaak, voel ik dat een verhaal aanwezig is. Mijn eigen verhalen deel ik sinds 2015 op mijn persoonlijke blog.
Tijdens en na mijn studie Journalistiek, heb ik steeds meer kennis en ervaring mogen opdoen over storytelling en story branding. Vanuit blijdschap en mijn passie voor verhalen help ik nu ondernemers met hun marketing. Ik ben ervan overtuigd dat inspiratie voor verhalen vaak dichterbij is dan veel ondernemers denken. Het moet namelijk herkenbaar zijn voor je doelgroep. Eigenlijk net als al die kleine genietmomentjes in het leven.

Neem contact op als je jouw merkverhaal wilt laten stralen, of om een vrijblijvende kennismaking in te plannen.




















